fredag 8. oktober 2010

smarte spekkhoggere og fox/nox pose

jeg tror enkelte klarte å misforstå mitt forrige blogginnlegg (bortsett fra sunniva, jeg poengterte at det skulle forstås som at jeg er glad - for jeg er det) det er blitt vanskelig for meg å produsere blogginlegg parallellt med skrivingen den siste tida, jeg merker en økende tendens til å faktisk være i skrivinga og ikke alle andre steder. positivt? tja. jeg rører rundt i menneskesuppa meg og liker det jeg rører frem på godt og vondt. kjersti bronken senderud ville sikkert vært stolt over prioriteringa mi når det kommer til hva jeg setter av tid til og hva jeg luker vekk av unødvendigheter. hun som hevet de sorte øyebryna høyt og fikk dype bekymringsrynker i panna da vi hadde veiledningstime og vi snakket litt hverdagslig og det hesblesende tempoet mitt ble brakt på bane.

jeg skal forholde meg disiplinert til egen skriving fremover. 3 november skal jeg ha produsert noe helt nytt og pirkeverdig til mr rune christiansen (som forfatterstudiet er så heldige å ha som "mentor" på tross av at han egentlig fungerer som lærer for danvik folkehøgskole) det er rett og slett dumskap å la disse få månedene som er mitt eneste forfatterstudieår her i bø gå til spille på for mye frivillig jobbing - det kan jeg eventuelt ta opp igjen om jeg begynner på litteraturstudier høsten 2011. det finnes en tid for alt osv, men dette får jeg ikke igjen.

(og denne siste tanken har jeg tenkt mange ganger mens jeg har vasket opp min sedvanlige frokostgrøt-tallerken og tenkt at jeg ikke trenger å stressgå til skolen fordi forfatterstudiet er tilpasset B-mennesketypen og skoldagene ikke starter før 10:30 - egentlig vil det si at jeg burde ha fått klemt inn litt skrivetid før jeg går på skolen også. det finnes rom for forbedringer, tross alt)

det skal ellers nevne at jeg har begynt å se på tv. skrekk og fysj. men jeg er i så godt selskap når jeg sitter i tv-stua og fyller den gode samvittigheten og forer hjernen med menneskeskapt søppel gjennom pupillene at det er vanskelig å la være. jeg lærer også noe av og til. i dag lærte jeg trivia om spekkhoggere - kan sikkert brukes i en eller annen quizsammenheng etterhvert.

og. jeg spiser fox og nox fra samme pose. verden har virkelig tatt steget i riktig retning føler jeg.

fri i morgen.

.. opptakter til en god helg på tross av 16-23:30 jobbing lørdag og søndag.

[insert facebookheart]

2 kommentarer:

  1. Kjersti var bekymra for meg og. Jeeeeg trur dessuten at jeg har litt lyst til å begynne på smågodtet jeg kjøpte i stad, og det er bare fordi du snakker om godteri.

    SvarSlett
  2. Nå blei jeg gla'. Love you, sweetheart <3

    SvarSlett