torsdag 28. oktober 2010

hallo halloween


Jeg må begynne å meditere. Eller finne snille sedativer som beroliger meg såpass at jeg kan fortsette å følge søvn-flowen min og ikke avslutte den etter de kritiske fem minuttene hvor jeg enten sovner for godt eller ender opp lys våken med alskens påtrengende tanker boblende i panna. Det gikk dårlig i dag. Jeg har tenkt på morgenrutiner, om jeg skal trene i morgen, hva jeg skal ha på meg på treninga (trener jeg overkropp har det en tendens til å bli litt kaldt i bare singlet, trener jeg bein blir det som regel alt for varmt og jeg skulle ønske jeg kunne trene i bikini) og om jeg skal ta en tur i kreftolariumet mens jeg er der (gjør man sånt før eller etterpå - man lukter jo litt svidd, men lukter man ikke litt rart når man trener uansett, hæ?) Jeg lurer på om toget til Martine kanskje er forsinka - eller kanskje det ikke er det, det virker som om sørlandsbanen er ganske i rute, kanskje det bare er nordover det halter litt med signalene for NSB, eller kanskje bare Lillehammerområdet er hjemsøkt av togspøkelser som forsinker, stopper og rører med togsett, hva vet jeg, jeg kan faen ikke noe om tog. 

Hun kommer når hun kommer. Hun sender sikkert melding litt før hun skal av - lurer på hva stasjonen før Bø heter og jeg kommer til å svare mens jeg er litt forsinket, skrive melding mens jeg stressgår litt fordi jeg vet at Gvarv ikke er så langt unna. Det vet ikke hun. 

Jeg tenker litt på hva vil skal finne på, om Roxy eller Meirismuget er koseligst, og om det kanskje heller vil være best å ta kaffen på Breisås eller noe, for jeg har ikke tenkt å ta med skift til i morgen tror jeg - for jeg rekker ikke å dusje åsånn før hun plutselig står på stasjon - det seg være om jeg sover lenge da, og det virker som jeg kommer til å forskyve det opprinnelige vekkerklokketidspunktet litt mer nå som jeg bare ligger her og tenker. Kanskje skulle vi handla med én gang, kanskje skulle jeg fleska til med mine rabatter på Mix og fiksa smågodt til kino etterpå eller noe - det ville sikkert vært veldig hyggelig. Ja. Skal jeg foreslå noe å spise eller skal hun bestemme? Skit samma. Man kan jo foreslå de tinga man liker og så la den andre velge fritt mellom dem. Haha. Jeg tror egentlig vi ender opp med å lage noe helt vanlig, selv om jeg har lyst til å imponere med en helt vanvittig god middagsrett - kline til med kulinariske kreasjoner på en helt vanlig torsdag (Men man trenger jo som regel litt ekstra kroner for sånt. Får jeg lønn snart?)

Og så funderer jeg litt på Halloween. TRE kostymer. Kunne liksom ikke gjort det vanskeligere for meg sjøl. Martine må hjelpe meg med å velge ut hvem av dem jeg skal ha, for jeg er ikke istand til å tenke helt klart tror jeg. Hva skal man egentlig med sjukdom og soving (sistnevnte som egentlig var skikkelig ålreit, det føltes bra) som resulterer i energioverskudd når man etter hvert kommer ovapå igjen - midt på natta! som igjen vil føre til energiunderskudd i morgen, for jeg skal opp klokka ti, banna bein, og det er snart sju timer til. Kjenner jeg meg rett tar det to timer til før jeg tryner i puta. Kanskje jeg skulle rydda på pc'en i mellomtida. Den går tregt. Hvorfor skal den gjøre det nå? Jeg klandrer Sævsæv og de nysgjerrige fingra hans da han skulle legge inn serier for meg. Eller kanskje pc'en min bare dør fortere nå enn jeg trodde (den har vært trofast i sin tjeneste overraskende lenge) det gjør meg litt trist. Jeg får krampetitte så mye serier jeg bare kan før den slutter å fungere. Åfaen. Jeg tror jeg burde ha lest en eller annen Euripe... Euirp.. Ja. Bok. Lekse før teater i Oslo den niende. Jeg hater Oslo.

Egentlig har jeg kommet frem til at jeg feira litt Halloween hver dag når jeg var yngre. Bare se her:


 

3 kommentarer:

  1. liker bloggen din veldig godt. du skriver kaotisk, noe en lærer kanskje hadde syntes å være rotete, som jeg mener er dritkult. følelser er noen ganger en turbulent affære. og søvn. det er ikke så mange (om noen) som skriver som du gjør, og det er forsåvidt skitgøy.

    SvarSlett
  2. Jeg òg. Fikk litt lyst til å poste bilde av fjorten år gamle meg på bloggen min, mens jeg først var i mimremodus. Du greide i det minste å... pulle det off, da.

    SvarSlett
  3. Bra skrevet:) Og jeg kom ganske i rute tror jeg:) Var kjempekoselig å være hos deg.

    glad i deg

    SvarSlett