tirsdag 24. august 2010

salig, kastanje, kvinne, falmet og anledning

er ordene jeg skal få inn i én setning. dette er min første skriveoppgave og jeg synes den er råteit.
her er forslagene - (som man kanskje ser er jeg er ikke flink med korte setninger)

1. med flere variasjoner

a) og rundt denne kvinnen, var det ingenting som hadde falmet, hun plukket kastanjer fra bakken mens skjørtet duvet i sensommertakt og jeg lente meg svakt til siden i tilfelle hun skulle snu seg og jeg kunne benytte meg av anledningen til å fremstå som en ublu titter før hun ville se ordentlig etter - og finne det salige smilet til en gammel venn.

b) hun plukket nedfallskastanjer fra bakken og skjørtet duvet i sensommertakt, jeg lente meg svakt til siden i tilfelle hun skulle snu seg og jeg kunne benytte meg av anledningen til å fremstå som en ublu titter, før hun ville myse mot meg i augustsola, trekke ned skjørtet som kun en innbilsk kvinne kan gjøre og plutselig finne det salige smilet til en gammel venn.

c) da hun plukket nedfallskastanjer fra bakken duvet skjørtet i sensommertakt og jeg benyttet meg av anledningen til å lene meg svakt til siden som en ublu titter i tilfelle hun skulle snu seg, myse mot meg i augustsola og trekke ned skjørtet stramt ned over knærne som kun en innbilsk kvinne kunne gjøre for deretter å reise hodet og finne det litt falmede, men salige smilet til en gammel venn.

- og så beveger jeg meg helt bort fra denne setningen over i dette

2.

a) jeg tenker litt på at hun kommer til å ligne en nedfallskastanje, denne salig smilende kvinnen som avslører at hun har farget håret nøttebrunt fordi tinningene er brunflekkete og at hun antagelig er iført sin fineste dress for anledningen, denne litt falmede, mosegrønnedressjakka som bretter seg rundt henneog jeg tror ikke hun klarer å skjule brystkasseslaget når jeg forteller henne at stillingen er besatt, den er gitt til en yngre kvinne - med litt mer erfaring.

b) jeg tenker at hun kommer til å ligne en moden nedfallskastanje, denne salige, smilende kvinnen som avslører at hun har farget håret nøttebrunt fordi tinningene er brunflekkete og jeg tror ikke hun klarer å skjule brystkasseslaget når jeg forteller henne at stillingen er besatt, antageligvis vil hun falle sammen med den litt falmende, mosegrønne dressjakka hun er ikledd for anledningen, mest fordi den er gitt til en yngre kvinne - med mer erfaring.

c) hun kommer til å ligne en moden nedfallskastanje, denne salig smilende kvinnen som avslører at håret er farget nøttebrunt for anledningen fordi tinningene er brunflekkete og jeg tror ikke jeg klarer å unngå at hun faller sammen med den litt falmende, mosegrønne dressjakka hun er ikledd når jeg forteller henne at stillingen er besatt, gitt til en yngre kvinne - med mer erfaring.

d) hun kommer til å ligne en moden nedfallskastanje, denne salig smilende kvinnen som har farget håret nøttebrunt for anledningen og ser fortapt på meg fra sitt falmede, mosegrønne dressjakkeskjerf, når jeg forteller henne at stillingen er besatt, gitt til en yngre kvinne - med mer erfaring.

fornøyd?

nei.

jeg liker at studiet byr på utfordringer.

i det små.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar