onsdag 25. august 2010

five days + one (surr)

skoledager. ikke som alle andre dager. jeg liker at vi snart har kommet oss over "helvetesukene" som mr. rune christiansen, eldrid lundens stedfortreder og vår foreleser - ikke lærer, kaller det. jeg kaller det ikke helvetesuker, vi har jo ikke gjort annet enn å gjøre det vi gjorde på nansenskolen? jeg tror rune prøver å fortelle meg at nansenskolen var et helvete, men jeg tror ikke han mener det på den måten.

jeg googlet nettopp, og da mener jeg nettopp vår foreleser. han har ni diktsamlinger og fem romanutgivelser på merittlista. blikket falt på, og måtte lese tittelen "om trær som vokser seg skakke i trange skyggefulle hager, men som likevel (eller nettopp derfor) gjør inntrykk og som man husker livet ut" noen ganger.


og jeg er plutselig svært usikker på vår rune.

- men han går i baggy cordbukser, bor i vestfossen og støtter helt og fullt at vi kanskje skulker litt skole for å dra på litteraturfestivalen i drammen og så finner han på ting som å vise sære stumfilmer fra sekstitallet på slutten av en "helvetestime" som ender med noe som kan beskrives som et barnslig selvmord.

jeg er plutselig ikke så usikker på vår rune.

ellers kan jeg nevne at ting er på plass; jeg sover om nettene, elefanter er plassert rundt omkring på rommet, jeg har regna ut at breisåsbakken tar ca ti minutter å gå opp, jeg blir gjenkjenner flere og flere fjes, antageligvis vil jeg nok aldri føle meg alene her, jeg tror rema1000-gutten jeg pratet med i dag er med på ideen om å ta inn glutenfritt grovbrød og jeg har innsett at rånekultur slettes ikke er så dumt, for da hender det at slike syn møter meg;


 tenkte på mamma da jeg så denne (i tillegg til at den oser av sommer og idyll "dra på stranda og ta seg en sigg - som i sigg, snakke om havet og hvorfor det er blått og feste etterpå til jethro tull på kassett")

det skal forresten nevnes at jeg skrev dette innlegget igår og poster det i dag, derfor er det onsdag for tirsdagsleserne. beklager det. jeg må få nevne den fine timeplanen min: oppmøte 10:30 hver dag bortsett fra onsdager, da har jeg fri. skrivedag kalles det. så i dag stod jeg selvfølgelig opp 08:45 skarp. min første skrivedag og jeg vekkerklokker meg selv fordi jeg er verdens beste datter og skaffa pappa to billetter til Roger Waters' fremføring av The Wall i Parken 7 mai, 2011.

nå trenger jeg no' sånt for å klappe meg selv på skulderen:


er dette .. syttitalls? 

iallefall; måtte ta bilde av min aller første frokost her og sette den i en sammenheng. 
passet bra her. jeg spiser alltid - og da mener jeg alltid, havregrøt til frokost,
det er godt, hvertfall når man spiser det uten sukker 
og kombinerer det med
- nøtter for sunne fettkilder
- fruktige karbohydrater og vitaminer
- i form av juice
- eller epler
(jeg elsker epler
det er nesten så jeg skriver dikt om epler
kanskje jeg skal gjøre det
lage en samling,
jeg kan kalle den for;)
"epler som ramler alene mot gresset men som likevel treffer det med stumpe, hørbare lyder som (og nettopp derfor) blir husket med glede av tunghørte eplelikere som meg"

hehe.
det er ikke tull. etter frokost skal jeg renskrive, kanskje til og med skrive litt mer på mine skoleinnleveringer, kikke litt på serie mens det er sol ute. etterpå skal jeg spise litt til, gjøre reint og dra ned på skolen for å kopiere mine skriverier så jeg slipper å gjøre det i morgen og så skal jeg vente helt til 17:00 da jeg skal ha treningsdate - okeida, p.t time, forsøkskanintime, selvmordsattemptere - sett ord på det du, med en eplekjekk idrettslinjefyr..




edit:

frokostplanene ble forskjøvet da jeg falt over en fantastisk vakker sak kalt Acer Aspire Revo R3610 og har herved kjøpt meg ny pc. kjøpte skjerm som visstnok er helt fantastisk - den har en innebygd sensor som sparer energi ved at skjermen reduserer strømbruket når jeg beveger meg bort fra maskinen. dessuten er den bygget av resirkulerbar plast. wow. teknålågi for de miljøbevisste (min bevissthet starter her, jeg kjøpte den egentlig bare fordi den fikk en femmerterning)




etter bestilling fant jeg ut at den ikke kommer før lenge etterpå. nå må jeg lage frokost og eventuelt kontakte multicom.no for å angre kjøpet med hikst og hulk i røret eller slå meg til ro med at jeg har vært fornuftig som har bestilt en stasjonær pc istedenfor å ødlegge håndleddene mine på flere bærbare pc'er. (jeg er allerede igang med min overtalelsesprosess meg meg selv!) sola skinner og det blir sikkert en fantasisk dag. 

opp og hoppe som de si'r!




1 kommentar:

  1. Bø :)

    hehe. likte spesielt beskrivelsen av Rune :P

    Bobla er så søt! Ligner på den bestemorra mi hadde før. Den gjør meg glad hver gang jeg skynder meg til skolen.

    SvarSlett