søndag 6. juni 2010

lørdagsspetackel & søndagshåp


Å handle plissegardiner på Maxbo er døden på en lørdag

Fant en stol å sitte på mens lille danske fahr suste mellom persienner, gardinlengder, smijernsstenger, plissegardiner og sommervikarer som ikke ante hva de drev med. Dette var utsikten jeg fikk.




- for å gjøre opplevelsen av denne øvelsen i tålmodighet tok jeg brillene på mens jeg knipset bilder av meg selv for å sette bilde til hvor idiot jeg følte meg mens sommervikaren som desverre ikke kan ses i bakgrunnen virket som hun ble fornærmet over at jeg bare satt der, og tok bilder, sukket høyt og mumlet noe om at det skulle ta så innihelv..lang tid å finne ut av en pris - jeg burde aldri bli superstjerne (hvertfall ikke en som må vente i førti minutter på gardinpriser)


Og det er herved bekreftet (for etter Maxbo fikk lørdagen en finere og snodigere vri)

Jeg kan ikke spille biljard. 
- men corner pocket funker når man hvisker det! 
Paradise Hotel gjør folk ekstremt metroseksuelle
(hvertfall når de løper mot de hvitskjortekledde vennene sine)
Jeg burde nok ikke satse på en bryterkarriere. 
Benker blir klissete i sola.
En fishermanshot er best når den flerdobles.
Grilling ved Drammensælva skal nødvendigvis si; plutselig overskya og kaldt.
Det bor gærne folk ved sjukehuset.

Jeg kan ligne på en sebra, en spøkelsesape eller Grace Slick


Jeg liker haier, tenner og hatter.
Egenprodusert kunst gjør seg bedre enn billigprodusert replica fra Ikea.
Ishmar Barik er en kødd på telefonen.
Oliwer Twist kan overbrukes.
Morgenen gryr fort før man får lagt seg.


Søndag er best når man våkner og smiler og spiser skolebolle med bringebær til middag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar