søndag 16. mai 2010

worst case


jeg løsner kampestener når jeg går
og tenker ikke på hvorfor du ikke er her
møter eierløse hunder som ikke er eierløse likevel
men som sikkert ville spist meg om de hadde vært alene
og møtt meg slik jeg tror det ser ut når de møter meg og jeg kneiser
over en bakketopp i slow-mo-dusty-sand-motion; som en blåkledd og kvinnelig
versjon av clint eastwood (jeg tenker ikke på at du ikke er her)
med masse hollywood-dramaturgiske ansiktstrekk som
ikke er halvhjerta nok til at det skremmernoen, hvertfall ikke rovdyr som
dreper på redsel og instinkt og jeg dør mellom to pedigreekjever -
havner i magen på lille Rex som slikker seg i rumpa og mistemann i fjeset
familien etterpå - bildet av skjebnens harmoni og natur i kitcsh forening - post mortem
(jeg tenker ikke på at du ikke er her)
så derfor makser jeg ut volumkontrollen, selv om ekspertene fraråder dette
på det sterkeste, man kan bli døv og oppleve konstante pipelyder men jeg skal ikke
bli gammel og være trist fordi jeg hører dårlig, jeg skal dø av at jeg kiler fast
foten i en ønskekvist fordi jeg lukker øynene i en Jeff Beck solo på elektrisk gitar og
drar fingrene over Bergansjakka mi så det skraper i softshell  
/et meget behagelig, lett og vindtett stretchmateriale/ så jeg får orgasme og rytmiske spasmer i alle sanseorganene så kroppen flommer over av sine egne opiater når jeg
mister oversikten over iberiasnegler, skogbunn og dødsfeller som stikker ut fra trærne
kakker hodet med et bløtt, uhørlig lite dunk i en stein formet som en milt med pigger
og skal ligge der som et lik med lyd som kan spille i flere timer, kanskje
få noen til å legge merke til meg om ikke den skrikende fargen på Bergansjakka
gjør det, og mens jeg ligger der kan det hende at skogen begynner å dele meg opp
og gjør meg en til en bestanddel av den pulserende komposthaugen den er ved å
tygge seg gjennom de ytre hudlagene med mosetenner sammen med sneglene som
ikke vil ha salt til maten fordi jeg er besk nok (jeg tenker ikke på at du ikke er her)
mens jeg ligger sånn og blir spist vil jeg helst våkne sånn som man kan gjøre på film
med vocie-over som skraper over knoppkvister og muta* fugler som kan fortelle
en eller annen fiffig historie om noe jeg opplevde som barn som virkelig ikke 
har noe å si for scenariet hvor jeg ligger og er død på en skogssti hvor det pleier å være
jævla masse søndagsjoggende fantaster og tjukke småbarnsmødre, hvor det heller
har begynt å bli helt mørkt fordi jeg insisterte på å gå så seint - da møter man sjeldent folk,
så kommer regnet, og regnet dagen etter fortsetter ei hel uke som om til og med 
været jobbet sammen med skogen om å bryte meg ned til jord ved å gjøre meg ekstra
lett å trenge igjennom, gjøre ansiktet mere pløsete - nesten smelte det over miltsteinen med pigger
hvor øynene er borte fordi de forsvinner først, det har jeg hørt på BBC og så har jeg lest på wikipedia at
/oppløsningen i glasslegemet består av 99 % vann, men har en viskositet to til fire ganger høyere enn vann. resten av oppløsningen består av salter, sukker, fagocytter og et nettverk av kollagene fibre/
og jeg tenker at dette må ha vært rene festmåltidet for en brunrotte
fordi jeg var så lite tilberedt og rå innvendig (jeg tenker ikke på at du ikke er her)
og så ligger jeg sånn igjen, bare litt mindre av størrelse og innhold, og kroppsvæskene har 
begynt å lekke ut og sive ned i jorden og gi næringsjuice til de fine hvitveisene ved siden av meg -
kampesteinene jeg løsnet når jeg gikk ruller først over meg når jeg tenker over
hvordan det ville gått om disse hundeeierne hadde klart å holde bikkjene sine i bånd
av og til 
og hvordan det egentlig ville gått om jeg faktisk tenkte over at du ikke var der når alt skjedde.

2 kommentarer:

  1. Jeg tenker på at du er her, og at jeg har savet deg enkelte ganger(mange ganger). Min kjære søster <3

    SvarSlett