mandag 17. mai 2010

gullkornsdagen



Begrenset Begeistring;


Bødalen kan liksom beskrives som det du går glipp av i det øyeblikket du lukker øynene når du sukker litt tungt.






God Dag Vakre Norge, Gratulerer Med Nok En Nasjon I Feiring Over Eders Ærefulle Prakt!

§I bygdenorge er det ingen kruttsalutter å våkne til,
bare russebussen Profitten som med sin klisjésirene
og rævamusikk på anlegget trenger gjennom glasset
på soveromsvinduet 07:05 om morgenen og sov-i-ro
får nok engang motbevist sin påståtte effekt, og jeg tenker;
jeg skulle vært full, jeg skulle vært full, sitti i en grøftekant
og skutt russen med ertepistol og blitt med på laget 
istedenfor å ligge under ei dyne en tidlig morgen i mai
og tenke på hvorfor jeg planlegger denne dagen like dårlig
som bursdager, fellesferie, jul og nyttårsaften og jeg tenker at
alt er verre nå - jeg kan ikke blakke meg på vafler for jeg er
blakk fra før av og det er jævla synd på meg -
jeg sovner litt igjen og våkner til at sjumannskorpset
som ifjor spilte ABBA i dag spiller "can't by me love"
og jeg blir begeistra, går ut på verandaen i trusa, tar meg til hjertet
- det finnes håp!
Hadde jeg vært mann ville jeg hatt reisning. 
-
Gratulerer Med Dagen Norge!§











1 kommentar: