søndag 9. mai 2010

mine øyeblikk.



//du ser på meg som om 
jeg burde ha vært gjennom
leksjoner om mikroorganismer og smittsomhet
- jeg ville bare ta deg
på hånden, med håp om at det kunne sette spor
uten at det skulle føles
for mye//



som navn
kan miste sin
storhetstid
ser jeg gravstøtter
som bortkomne
fødselsattester


(uten boken
å være i
er de foreldreløse)


æ i algebra?



[det er egentlig ingen grunn til å like det,
det gjør meg til en liten bestanddel av noe
og enda verre; det halve i meg kan ikke brukes til noe
det heller, for en halv mot en hel blir for mye]


jeg er en legokloss som ikke blir brukt
men havner under foten din
når du lister deg over gulvet
for å snike deg ut
om natten











hva mer kan man si om kuk og kjærleik? gi mer, forvent mindre








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar