onsdag 5. mai 2010

min armé

- jeg pakker meg inn i mine persepsjoner;
om jeg vil kan jeg gjøre et skyggeomriss av en kattehale til et minne, farge den med maihimmelens brennmanetarmer før tvilen renner ut mellom linjene i en samtale et annet sted over parketten og jeg kan memorere hvordan bildet av deg ser ut før jeg legger det mellom to bløte ark og lager blekkflekker av det til det får disse tilfeldige mønstrene som kan minne om noe, akkurat som skyer som kan være|alt| mulig bare du ikke bruker øynene godt nok, og jeg liker det jeg ser fordi jeg forandrer blikket hele tiden selv om jeg er skapt i én form- men jeg tror jeg  skaper minner før jeg vet de er verdt å huske og jeg mens jeg skjærer hendene gjennom vannspeil for å få dem til å bevege himmelen savner jeg muligheten til å bli overrasket over hvor stygge ting kan være når man ikke ser dem mellom fingrene lenger- eller på veggen hvor ingen andre har vært før meg.

(jeg har en lumsk og lummer følelse på innsiden, jeg vet ikke om det er håndleddene mine eller den lille akuttfølelsen som traff meg et sted mellom stoppestedene)

Jeg vil ha en ny morgen om jeg ikke makter å gjøre natten vakrere.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar