torsdag 10. desember 2009

sabrina slutter å være flink. del 2: latskap med modifikasjoner


Med grobunn i det trauste, obligatoriske foredraget om "Gåten Jesus" var jeg rimelig sikker på hva de første timene dagen i dag ville bringe; å ikke møte opp til det åpne foredraget om buddhisme. Like greit, for jeg ble vekket 01:00, rett etter jeg hadde sovnet, til en gjeng snublende gjøglerelefanter i trappeoppgangen (helvete ta 70-talls isolerte vegger) samt sklisko og frynselatter på etasjen. Det resulterte i at jeg, trøtt og ufyselig som en skamflådd heks skrek "Hold kjeft a'!" før jeg furtet meg tilbake på rommet mitt. Selvfølgelig fikk jeg ikke sove før 03:00 ellerno'sånt, og stod desverre opp klokken 10 litt senere på morgenen.

Da jeg stod opp var jeg veldig sulten, trakk derfor på meg noen filler og vraltet til byen. Før jeg kom meg til Kiwi snuste jeg på et frisørsalongvindu som resulterte i at jeg plutselig var innenfor og med tid femten minutter senere. Etter en "Skyr to go" i jordbær&granateplevariant satt jeg i stolen og sa. Pannelugg. Jeg vil ha lugg. Og det fikk jeg.

Deretter hentet jeg en pakke fra NordicNutrition på posten som nå ligger og lurer med sine sunne fristelser under senga. Men så, og nå begynner dette med uflinkheten; rakk jeg ikke første time i skrivekunst. Derfor låste jeg meg inne på rommet hvor jeg ryddet da før støvallergien fikk overtaket og tenkte - nå da? Rakk ikke den neste timen heller. Jeg benket meg ned foran en skolepc og blogget litt og plutselig kom alle ned fordi de skulle se talen til Obama på tv. Jeg fulgte etter og stakk midt i. Uflinkt.

Ved middagstider spiste jeg bare én pannekake og pepret istykker ertesuppa. Nokså uflinkt. Og det bar avgårde til litteratur&idehistorietime hvor jeg nesten sovnet - skulle ønske jeg var litt flinkere akkurat her. Men jeg har nok vært litt flink i dag likevel så uflinkheten i dag har vært forgjeves, jeg har nemlig trosset hodepine og den lave terskelen for dagen ved å ta over etasjevasken for en annen og jeg struntet ned til veiledningstime på Elixia klokken åtte.

Alt i alt resulterte denne dagen med fråtsing i fruktcoctail, spising av smertestillende, kruttsterk grønn te, pepperkaker på bordet, rent sengetøy og fanta ut av vinduet.

Er det rart jeg egentlig finner tilværelsen bittelitt fiffig likevel?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar