søndag 15. november 2009

hælja


- har vært ganske fryktløs, svampaktig og litt seig.

Mulig jeg friket litt ut på legevakta i Drammen på fredagen (noe jeg glemte å fortelle i forrige innlegg) Fruen og herremannen som satt ovenfor meg på venterommet så ut som sykelige svisker og var ut og inn av forskjellige legerom før de satte seg på venterommet igjen, legene mumlet sammen og de ble tvunget til å ta på seg munnbind. Jøss, tenkte jeg - er dette svinepesten? Da jeg skulle ut og betale for meg da jeg var ferdig med min konsultasjon gikk plutselig ALLE på legevakta med munnbind. Bortsett fra meg. Jeg kan muligens ha blitt en diger basill. He-he.

Men jeg er ikke syk, bare litt slapp. I dag med gyldig grunn - "Tveitashoten" er noe jeg anbefaler alle idioter og halvhjernede vesener på tulletur med godt selskap (desverre vil jeg ikke videreføre trenden til Nansen da det antageligvis vil få flere på fyllevogna før jul - det skal jeg ikke stilles til ansvar for!)

Egentlig bedriver jeg bare fyllmasse nå, det jeg sånn i dypet av meg selv prøver å finne ut av er om jeg egentlig har savnet alt dette, både det absurde som ofte inntreffer i mine Drammensbesøk og under familiesammenkomster og det som kan defineres som normalen i dette livet. Konklusjonen er vel. Ja. Likevel gleder jeg meg til å ta fatt på energien, skrivekunsten, treningsturene og å kvesse blyanten for å skrive semesteroppgaven ferdig. Det blir uansett en spennende tid frem mot 18 desember med skoleprosjekter og et annet litt utenom det - trenger noen lykkefugler med meg på veien.

Sender du en?





1 kommentar:

  1. Vær så god - en lykkefugl. du kan ha den inni hånden, men helst ikke mens du holder i blyanten. tror den kan bli litt skvist. skvist lykkefugl bringer ikke så mye lykke tror jeg.

    SvarSlett