tirsdag 8. september 2009

Nansenielsen snakker igjen

Jaggu sa jeg skoletilværelse.

Første dagen er like fargerik som en blackout, jeg husker så og si intet. Jo, at jeg fikk ukesplanen og måtte delta i kjøkkentjenesten første uka (og argumenterte deretter daglig for meg selv der jeg befant meg i min indre konflikt om at tjenesten ikke var så ille, jeg fikk jo tross alt to dager mindre i tjenesten enn alle de andre her på skolen)

Ikke fordi jeg var redd for å bidra til fellesskapet, men fordi det var en utrolig innholdsrik, krevende og sosialt anstrengende uke - denne første uken på folkehøgskolen. Allerede første uka kom kunnskapsministeren på snarvisitt for debatt og spørsmål, dikteren og entertaineren Ove Røsbak stod for lørdagsunderholdningen, vi hadde et minirebusløp i Lillehammer sentrum og søndagen besøkte skolen Maihaugen utemuseum (hvor Nansenelever forøvrig har gratis inngang hele skoleåret. To tomler opp for dét!) Ved siden av dette måtte jeg stille ørene til disposisjon for all nødvendig skole, internat og halv-og helårsinformasjon, finne mæsjæl i min lille internathybel (tepper mottas med takk) oppdage at resonansen i etasjen jeg bor i er skremmende høy og ekstremt forstyrrende når hodet er en litt blaut fillerye og søvnen hardt trengt .. Uansett, Felix er oppdaget (for de uinnvidde - studentkroa/ølbula for blant annet Nansenelever, koselig sted retropreg og hyggelige følk.

Er jeg blitt glad i parenteser? Akk, ja. Der skal jeg etterhvert fylle på med de strengt hemmelige og morsomme ting som foregår her i Lillehammersby.

Nå.

M.e.n.t.a.l.p.a.u.s.e

(den første dagen uten program frem til ca leggetid på en uke. Nemlig.)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar