torsdag 16. juli 2009

thor, mjølner og mørketussi.


Om ikke jeg har superkrefter og er blitt en sannsigerske så var det iallfall kraft i himmelhvelvingen i natt.

01:etellerannet. Jeg dras ut av drømmeland med et salig og skyrullende tordendrønn. Lå og glippet litt med øynene helt til jeg skjønte at det ikke var monstermaskinen men Mjølner som sørget for leven i nattemørket. Vinden skrapte mot bakken og snek seg inn vinduet med høstlige gufs. Stille. Stilnet faktisk helt før det blinket igjen og små drypp ble til flerfoldige tusen iløpet av et tordensekund. Jeg stod opp, laget meg en dynelavvo og satte meg på stuegulvet med plirende soveøyne. (Er det noe vi har er det panoramautsikt, er det noe jeg ikke har er det flaks.) Satt ca et kvarter og laget ansiktsfettmerker på verandadøra for å kikke strakt mot venstre der det blinket hektisk. Gåsehud.

Så fikk jeg altså muligheten til å oppleve elektrisk sommervær i år også.

I dag er jeg glad jeg sa jeg ikke kunne sove igår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar