søndag 12. april 2009

vårvær, Riga og tiwaz



La oss si at hendelsesforløp ikke alltid kan planlegges og av og til viker litt fra det man opprinnelig hadde tenkt. La oss si at jeg kanskje blåste av litt forrige onsdag og hadde en vond skjærtorsdag. La oss si at jeg sletter det fra minnet og lot meg selv komme tilbake i solværet med en rødhåret sangfugl på Bragernes torg igår. La oss si at jeg har blandede magefølelser for en hel masse ting som ikke kan settes ord på og vil forbli slik til jeg kan feire med fanfare, kildesortere eller knuse det med et enkelt "bedre lykke neste gang" og kaste det i søpla. La oss si at jeg vender tilbake til livet. Men la oss si at jeg gjør som folk flest og utsetter dette til en dag det passer meg bedre. Etter Riga, tenker jeg. Dit drar jeg i morgen og jeg gleder meg vil til å leke turist, knipse bilder som en gal, prøvesmake de ekleste latviske retter og ha problemer med å orientere meg mellom art nouveau og gotisk arkitektur. Jep. Dette blir bra.


Har også tiwaz rundt halsen, da kan'ke no' gå galt.

3 kommentarer:

  1. i dag drar vi:) gleder meg masse. begynt å blogge her jeg også, som du sikkert ser.

    SvarSlett
  2. Chiwas og Tiwaz. Snakker om jente du :)

    SvarSlett
  3. Chivas? Næh. Caol Ila, da snakker vi!

    SvarSlett