fredag 11. februar 2011

morsdag valentinsdag gavedag sjokoladedag; jeg har en rosa button på brystet som blinker i spotlightlyset når jeg lener meg over disken og henger meg opp i at noen har tatt seg tid til å skrape hull på plastikkunderlaget med filmnyheter på. spør meg gjerne står det. jeg hjelper deg med gaven. i midten er det et hjerte. lenge siden sist jeg har vært her og aner ikke hva jeg skulle ha anbefalt noen og jeg får panikk. tenk om noen kommer og spør meg. jeg som drømmer om å bo i ei hule resten av livet. ei hule av dun, flanell. med et lager melkesjokolade og epler og kanelboller som aldri tar slutt: hei, jeg vil anbefale deg å finne veien ut herfra, ta til venstre og ned utenfor allfarvei til høyre vil du finne skiltet som peker i retning ønske og tenkning og mest sannsynlig vil du komme til kort begge veiene for man møter alltid velta trær da det blåser mye i tankeskogene og selv om det ikke er store sjanser for at du går deg vill er det lureste å ta en avstikkersti, du må ikke la deg lure av de trærne som er merka i blått, de fører deg dit døde ting er, jeg kommer nok til å være der og jeg vil egentlig anbefale deg å kjøpe en sånn rosa kjærlighet jeg, ja - en sånn som står utstilt i hjørnet der hvor kortene er klokt plassert. jeg kan ikke hjelpe deg med å skrive en kjærlighetserklæring. det må du klare sjøl.

3 kommentarer:

  1. hit premierer visst beste reklametekst for bø og hit med 5000 kr. synes du bør sende inn denna teksten.

    SvarSlett
  2. Sånne sjokoladedager er noe herk. Den eneste sjokoladedagen som aldri er undervurdert, er lørdagen. Hehe.

    SvarSlett