søndag 20. februar 2011

kjipesabrina

Jeg har ikke så mye å meddele om dagen - mest fordi jeg fikk noen gode tips som har løfta skrivingen min, og enda så redd jeg er for å si at jeg er igang med "noe" (i fare for å ødlegge prosessen) så kan jeg vel legge skylda på økt skrivelyst som er av den mer private sorten. Denne bloggen brukes for det meste til å publisere utkast, innfall og sporadiske tankeinnlegg, oppsummeringer eller tull, ikke fullstendige prosaverk jeg mener passer inn i ei samling. Men av og til bruker jeg setninger, avsnitt eller ord jeg allerede har lagt ut i tekstene mine og jeg tenker jeg at jeg er en idiot som legger ut noe som kanskje kan brukes i en annen sammenheng; jeg føler at jeg mister retten til min egen tekst selv om dette er min blogg og bloggen er underlagt copyright. Det vil ikke si at det er umulig å "stjele" skriveriene mine. Selv om du kanskje tenker at det er ganske arrogant og selvhøytidelig av meg å anta at noen synes det jeg skriver er så bra at de selv vil sette navnet sitt på det er det ikke urealistisk, det har skjedd to ganger (som jeg vet om) og etter hvert som jeg føler at skrivingen min har hoppet et par hakk på kvalitetsskalaen blir jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre med saken. 


Jeg aner ikke hvor mange som leser meg, men jeg vet at det er noen og at de antageligvis ikke vil komme til å fortsette å lese bloggen min om jeg blir en hverdagsblogger. Det ville uansett vært min død, det kommer ikke til å skje altså. Jeg tror bare det vil bli færre "gode" tekster å finne her inne fordi jeg heller må rette fokuset mot ei fersk side i word fremfor å sende ting ut i eteren - hvertfall frem til jeg er ferdig på studiet. Det er ca tre måneder igjen og jeg må gjøre det beste ut av det før sommeren kommer med jobbing og uutholdelig lang ventetid på søknadssvar.


- de fleste forfatterne vi har hatt på besøk mener at internett stjeler tid og nyttig materiale fra et forfatterhode. Det er jeg enig i. Denne dagen er døden for min twitter - den får meg til å føle meg utdatert da jeg ikke skjønner noe av den og jeg trenger ikke flere adspredelser enn det jeg allerede har. Facebook is going down (i skriveperioder, jeg kan ikke slette profilen min, legger skylda på farmor som bor i Danmark og  liker å følge med på hva jeg skriver/legger ut) 


Bloggen vil fortsatt oppdateres, men jeg kan ikke love hardcore kortprosadiktning eller brilliante formuleringer om det var det dere fant her inne i utgangspunktet. Men tusen takk til alle som titter innom og bruker litt tid på "å drepe hvite elefanter", jeg får dagsrapporter fra Karl Skartveit som forteller meg hvor mange sidevisninger jeg har, så om den plutselig går i null skal man ikke se bort ifra at jeg går inn i ei krise og bare øser ut alt jeg har…


Sånn.


Deilig med ansvarsfraskrivelse på en søndag.

 

1 kommentar: