søndag 5. september 2010

raw

jeg har vært så og si konserveringsmiddelløs denne helga; jeg tok egentlig lørdag på torsdag da magen ga meg kvelden på å ombestemme meg for skoleoppmøte 10:30 på fredag - altså brukte jeg fredag på å gjøre ting som å; grise inn ansiktet mitt med yogurt, avokado og honning. i den rekkefølgen. etterpå hutlet jeg meg ned på apoteket etter en vidunderkur for kroppen og ikke bare ansiktet, etterfulgt av en solbada kaffekopp i det fri (kommunal gressplen) og noen rare, kjaptbevegende timer mot 19:00 hvor jeg plutselig befant meg blant de som ville jobbe frivillige som vaktfolk på kroa. kos med kro, folk og spetakkel.

lørdag gjorde jeg ingenting annet enn å starte prosjekt: raske, mellomtreige og superlangsomme karbohydrater i variert mønster. det startet med potetgullfrokost, egg & bacon-lunsj, lakris og sjokolade- mellommåltider, glutenfrei pizza, enda mer lakris og sjokolade - ikke minst fire kanelboller og en rå pepsi. det er ikke annet å si enn at faktoren av ingenting kanskje ble støttet av det at jeg var opptatt med å dytte noe i munnen sånn ca hele tiden. avsluttet forøvrig kvelden med litt gørrfilm: saw førtifire, eller noe sånt. med samme ord: ingenting.

i dag har jeg vært det motsatte av olding som min søster kaller det - jeg har sovet lenge. med trykk på siste ordet. det har vært veldig utmattende å være sab i det siste. la meg 00:40 natt til søndag og våknet 11:43 med angst for at jeg ikke rakk å spise frokost (hehe) før time med personlig trener (dere som leser tror sikkert jeg trenger det, og det er helt korrekt) troppet selvsagt opp et kvarter for tidlig skulle det vise seg, og det endte med at jeg var der ca to timer for lenge, altså tre og en halv nesten. fikk en deilig dag blant cybexapparater, stum-tv og lady gaga på ondskapsfull radiorepeat. ellers har jeg kokka litt til, lest noen essays jeg absolutt ikke hadde tålmodigheten til å oversette til norsk så de forble svensk i leserforståelse, og så har jeg skrevet litt på si' ... lekser da selvfølgelig. publiserer jo alt som ikke lager mening for andre enn de som kanskje skriver selv eller er så glad i meg at de bærer over med det og later som om.

til de som lurer på hvorfor jeg skriver litt sånne typiske "dette gjorde jeg i dag" innlegg er det fordi det finnes folk der ute et sted som befinner seg bak sånne



og da er jeg liksom nødt til det, de må finne meg litt også.

2 kommentarer:

  1. Jeg skulle ønske jeg hadde litt av din mentalitet. I steden ligger jeg i senga mi og spiser godteri fordi jeg glemte å skru på vekkeklokka i går kveld. Ehe.

    SvarSlett