onsdag 8. september 2010

06:43

(guri. du må begynne å lukke dørene uten å prøve å rive ned dørkarmen når du går!)

jeg har bestemt meg for å fortsette dette litt nystartede pensjonistliv. svømming hver onsdag. fra klokka 10:00 er det visst vannaerobic og gamlingene kaster seg over telefonen allerede tirsdag når resepsjonen åpner for å holde av (noe jeg vil anta er sin faste) plass. jeg skal sitte foran telefonen, nei, jeg skal faktisk gå ned på gullbring en tirsdag og oppholde resepsjonistene fra 09:55 og helt til 10:05 med latterlig banale spørsmål og godsnikksnakk før jeg ber om en billett til vannaerobic- det gir nok gamlingene litt action i hverdagen!


jeg er forresten ganske imponert; de gamle svømmer 2000 meter uten å nøle med slarkete, svarte badedrakter man skulle tro dro dem lenger ned enn å flyte med i tillegg til doggbefengte svømmebriller og hvitgrå badehetter på hodet. jeg gadd bare 1100 i dag og så ganske uprofesjonell ut ved siden av racersvømmergamlingene. etter kilometeren la jeg meg ned i noe som kunne minne om et boblebad, bortsett fra at det var avlangt og såpass grunt at det ble som en bobleseng.

godt jeg er våken når jeg først er våken uansett hvor tidlig det er, ellers kunne det sikkert blitt med en pinlig oppvåkning eller et nødstilfelle å gripe tak i for Ravi & gjengen.

jeg gleder meg forresten til resten av denne dagen. jazzklubbgreier på vertshuset i dag - Vandermark5 og Atomic kommer. tror det blir skrekkelig bra og lærerikt for mine utrente jazzører. og så er det siste del av trafikalt grunnkurs i dag innimellom opprigging og ventetid før musikken starter. kanskje får jeg som eneste kaffedrikker i tillegg til kursholder tor med den gøyale, litt stemmeklemmende nesa, noen kopper koffeinkick før jeg skal gå løs på resten av kvelden. den blir nok lang. eller. alt ettersom.

det er stas med mennesker (når man kan velge å oppsøke dem selv)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar