mandag 16. august 2010

detteskalskrivesietforrykendetempo

lørdag - bytta jeg ut bødalen med bare bø. 1,5 timers kjøretur i vakkervakkert landskap med fine anstrøk av hyggeligtanker og stadig lettere skuldre gjorde opp for en søvnløs uke, fem ukers forkjølelse og .. ja, til og med at jeg ikke fikk deltatt på seminaret i lillehammer. jeg flytta inn på min lille hybel mellom pappas "nej, hvor var her fint" og mine jevne nevetak i 0,7 kgs smågodtposen etter at han ga meg pappaklem (som om han kommer til å savne meg litt). god tid til å flytte inn med andre ord. jævlig god tid. så god tid at jeg spiste opp smågodtet og sov ti timer til

søndag - hvor Eirin, ei lierjente ved navn Kristine og jeg var supernerder og møtte opp på "åpen dag" på skolen hvor vi ble vist rundt på en terningkast to-omvisning av årets kulturfagfaddere. mye lettfattelig informasjon ble servert, glutenfrie vafler fortært, snakk ble utvekslet mellom forfatterstudenttrioen og det jeg gikk derfra med var et solid inntrykk av at det å drekka er det eneste gode alternativet man har til ting å gjøre her, med mindre man vil ende opp som råner eller einstøing på rommet sitt. jeg valgte å ikke tro på alt som ble sagt helt til -

i dag - hvor jeg skjønte at alt er sant. om femogtjue minutter skal jeg møte opp på den gode nabo for vinkaraffeldeling med mine medstudenter og lærer og så skjer det kanskje noe solbrillediscogreier på kroa, eller man kan stikke opp til studentboligområdet breisås hvor jeg holder til og tylle ned på litt alkohol til man føler sosialiseringsprosessen kanskje blir såpass pinlig at man går og legger seg eller fortsetter i det uendelige til man møter opp på skolen neste dag og må begynne på nytt da man har slettet alt man lærte i dag fra harddisken.

jeg gjetter på at jeg deltar på sosialt på nabo'n, følger følget opp til breisås og spiser brødskiver med brunost etterpå.

haha!

1 kommentar:

  1. Noe må jo Bø-ungdommen finne på og. Og jeg går ut i fra at vi nå går innunder den kategorien. Wøhø.

    SvarSlett