torsdag 15. juli 2010

pluie d'été



- får meg til å ville gå helt
Gene Kelly og nynne
dobee-do-do dobee-do-do
mens jeg spankulerer langs
våt asfalt med brune steppesko
se opp i det svarte av paraplyen
før jeg knepper den sammen 
og begynner å synge
om å synge i regnet 
hekte meg på en lyktestolpe
med månestor kuppel, glise
som en colgatebleika tufs
før jeg flekker meg mot himmelen
lar meg bli korsfesta av regnet
svinger paraplyen rundt og rundt
stopper ved vinduet med
pin-up posterjenta i og
lager machosensuelle hoftebevegelser
gjør kur mot frøkna med hatten av
før jeg går rivruskebananmos 
plasker skoa søkkvåte
med trampestepp, kuriøs salsadans 
med min spisse frøkenparaply &
strekker bukselivet med lange beinsteg, 
presser ut mitt banalbundne raseri 
med glede -barnsligstore nedtråkk
i skumsprøytende asfaltdammer
og heftige armbevegelser
før en tulling kalt onkel blå 
ber meg drite og dra og 
jeg må gå rolig og behersket
helt til jeg runder neste gatehjørne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar