lørdag 29. mai 2010

trekommato

Snusleppe, stripeskjerf, blå conversesko, fettmerker på hvitvinsglass, hard omgang-touch telefon, overraskende nok med evne til multitasking; skrik og skål. En breial og æreløs kvinne på noen modne førti, sannsynligvis med barn, mye kunnskap (et sted der inne) med rykte og lett gjenkjennelig navn (tatt i betraktning vertinnetalerens dårlige forsøk på å husje det ned - var hun redd dama eller prøvde hun å være morsom?) Tredør, tom kaffekopp, gjennomtrekk, gusjefarger, et øre inn i lydpoesi et annet øre mot hennes snusleppemunn. Faen i helvete - TRE KOMMA TO. What's the point, tenker jeg. Skrik og skrål. Tygge snus. Trippe med sko. Snakke med skråsleng i ansiktsfakter, en venninne ler hjerteløst av noe hun sier. Sikkert harry. Slampoetene fremfører. Jury viser lapper med tall. Desimaler. Så ambisiøst. Vertinnetaleren sier noe sånt som 7,8, eller var det 5,6? Nei. TRE KOMMA TO. What's the fucking point, tenker jeg. Hun minner meg om ei dame jeg aldri har kjent ordentlig. Ei usympatisk, amfetaminsnortende og kameratknullende dame som gjør poeng ut av at kjerringer er no' dritt. Liker ingen. Jeg liker heller ikke. TRE KOMMA TO.Fuck deg. Jeg ler ikke av det. Alle smiler. Snusleppe blir snusmunn. Svelger hun det? Nei. Vin. Høykant. Skrur opp volumet. Nok en slampoet av scenen. Tullejury tegner tall igjen med feite sprit-tusjstreker. Jeg har lyst til å kysse den vakre poetissen som smiler av juryutfallet. Vertinnetaleren gjøgler uutholdelig mye. Krampe i trigger-happy-nerva. Supermagatrekk; Resultatet? TRE KOMMA TO. Jævla kravkrøstede kantsteinkakkende kukk-krenkende kjerringknarker! HOLD KJEFT.


Tom kaffekopp, gjennomtrekk, gusjefarger, et øre inn i menneskesuset på andre sida av døra. Jeg vil ut. Ødelegge henne for å ødelegge dette for meg. Kunne hun ikke

h.a s.k.r.e.v.e.t. e.n. b.o.k?

Mindreverdighetsspekulasjoner. Konklusjonstanker.

f.o.r.d.a.h.a.d.d.e.d.e.t.s.i.k.k.e.r.t.v.æ.r.t.p.o.e.s.i.i.s.t.e.d.e.n.f.o.r.?

Jeg vil gi hennen en 6,9 med en gressklipper. Hun kan drikke vin mens vi gjør dét.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar