torsdag 8. april 2010

psykologisk assosiasjonsmønster


om jeg trykker øyevippene mot øverste del av pekefingeren
lukker øynene og kjenner etter,
er det som om du glir over fingeren min - mykt og umistelig

om jeg trykker inn ribbeina mine, smyger hendene inn over abdomen ned
mot navelen, ut mot hoftene i en bløt bevegelse,
er det som om det dine hender hvis jeg gjør det litt hardt

og så tenker jeg at om jeg hadde lent meg bakover,
ville jeg nok falt inn i et varmt avtrykk av deg
som om jeg hvilte i halsgropen din og merket at du lukket øynene

bare ved å ta pulsen på deg

(og vi kunne stå slik sammen, smake på salt, indre og evig,
slippe deg inn i meg med dine svake, varme stråler
igjen og igjen, helt til du var festet i fingertuppene mine
så jeg kan fortsette å trykke dem mot øyevippene og la deg gli over meg, mykt og umistelig)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar