mandag 26. april 2010

konklusjonssabrina.

... jeg satt og tenkte på hvordan det ville være å kaste i seg noen fleinsopp i dag.

Før jeg rakk å tenke tanken ferdig buldret det utenfor vinduet og et lite øyeblikk fryktet jeg at det var nsb som ville inn på hybelrommet for å kreve tilbake kaffepoletten jeg tydeligvis har stjålet (og ble funnet under senga) men det var visst en diger brumlebass. En humle på størrelse med Eyjafjallajökull og med den samme intensiteten. Den ville inn. Men jeg ville ikke ha den inn. Jeg lukket vinduet og tenkte at naturen er forunderlig og ønsket med det samme at kvelden skulle akkompagneres med litt vårkåt fuglesang mens jeg først satt i senga og fikk faunaen så rett på - men da måtte jeg jo åpne vinduet. 

Det endte med at jeg tok med tomflaskene på tur. På turen merket jeg noen ekle stikk i nakken.  De var såpass uventede og merkelig malplassert der jeg gikk i min underligste fred og oppdaget en gammel låt på nytt, subbet joggeskoene skeive mot asfalten og følte meg mør - at jeg måtte snu meg og gå fire skritt tilbake. På en villatrapp satt en diger katt med skorsteinsbørstehale og et digert hvitt glis som lyste ugjestmildt mot meg under de plirende, grønne kattefaenøynene. Gliset viste seg å være en strek med hvit pels. 

Jeg har aldri sett noe lignende. Jeg har sett katter med flekker, halvmåner, rektangler, til og med hjerter og hus på - men aldri en ganske rett strek rett under nesepartiet?

Snedig.

Hvem trenger vel fleinsopp.


Monday has come around again
I'm in the same old place
With the same old faces always watching me
Whe knows how long I'll have to stay
Could be a hundred years
Of sweat and tears
At the rate that I get paid
Sometimes I slowly drift away
From all the dull routine
That's with me every day
A fantasy will come to me
Diamonds are what I really need
Think I'll rob a store, escape the law
And live in Italy
Lately my luck has been so bad
You know the roulette wheel's
A crooked deal
I'm loosing all I had
Soon be like a man that's on the run
And live from day to day
Never needing anyone
Play hide and seek
Throughout the week
My life is full of romance
Guess I'll always have to be
Living in a fantasy
That's the way it's got to be
From now on
You think I'm crazy I can see
It's you for you, and me for me
Living in a fantasy
From now on

Supertramp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar