tirsdag 13. april 2010

ekstravagante opplevelser

I og med at Nansenskolen har "billedkunst&skrivekunst i samarbeid-uke" har jeg selvsagt funnet på alt annet enn det jeg skal gjøre i de 13 timene jeg har hatt til disposisjon hittil i dag. Jeg startet dagen med å klippe litt i Sextase, Cupido og Kamille, drikke uhorvelige mengder kaffe, være munnrapp mot kjøkkenpersonalet (å huske gluten eller ikke gluten, that's the question) Jeg har ledd av sneip-plukkerne på skoleområde, ikke nødvendigvis fordi de plukket sneipene fra høsten 09' fra bakken, men fordi de smilte så lykksalig når de så meg og skjønte at jeg var utstyrt med mobilkamera;




Og så struntet jeg ned til treningen når solen bikket over klokkeslaget tolv, men fant ut at jeg ikke egentlig hadde viljen til å trene på ordentlig men tenkte det var ålreit at jeg var der likevel og fikk et ekstra klistremerke til i konkurransen om å trene 25 ganger/få 25 klistremerker bak navnet sitt før 30 juni. Kakestykke. Jeg har jo 4 merker allerede. Premien? En Elixiabag.


Jeg har tenkt litt på hvor lunken premien egentlig er og hvor latterlig lite som skal til før den menneskelige psyke kan motiveres til de utroligste ting.


... og mens jeg tenkte dette skjedde det også en fin ting som satte punktumet ved tanken (det skjer ofte fine ting når jeg er ute og går)


Nemlig dette:






Etterpå gjorde jeg underlige ting. Som å spise 5 kjøttpuddingstykker og en skog med blomkål og gulrøtter. Jeg ble så mett at jeg måtte gå en tur. Endte opp på Jernia hvor jeg fant masse fin kjetting jeg fikk lyst på;




- og en sak jeg ikke aner hva heter, men den var ganske fæl og jeg tenkte på å tøyle både okser, meg selv og seilbåter.






Men det som virkelig satte spissen på opplevelsen på Jernia var denne tingesten;



Dette er altså en kakeløfter. KAKELØFTER. Den kostet som man kan se 219,00,-  og faller ganske elegant inn i kategorien kjerringraklemikk (mye på grunn av at man ganske enkelt kan SKYVE en kake, med en helt alminnelig KAKESPADE som man VANLIGVIS pleier å ha i kjøkkenskuffen.) 

Det finurlige var at jeg plutselig ble litt bergtatt av kakeløfteren, man kunne nemlig speile seg i den.

(Definitivt myntet på kvinner)


 

2 kommentarer:

  1. Du er dyktig. : )

    SvarSlett
  2. Men har du ikke en KAKELØFTER? Alle hjem har da vel en KAKELØFTER!

    SvarSlett