lørdag 27. mars 2010

fars cøliakibarn & 0,6 kilo godis fra eurospar

Legen isa "Så bra at du kom, jeg hadde tenkt å ringe deg" Jeg vet ikke om han sa det fordi han nettopp hadde lest noe han tidligere har oversett i journalen eller fordi sykehuset nettopp hadde gitt ham beskjed om det - for svaret jeg fikk fra sykehuset for noen uker siden var nemlig at jeg trengte mere jern, bastabom. Iallefall; samme prøve ga utslag på cøliaki.

Min reaksjon; Relief!

Så. Om noen uker skal jeg inn til gastroskopi for å finne ut om det virkelig er det. Jeg tror. Jeg vil gjerne ha det om jeg først skal ha noe. Altså, aller helst et svar. Cøliaki kan jeg klare. Kostholdsbevisst som jeg er blir ikke det noe problem, det blir en spennende utfordring. Heller spise meg frisk enn å tygge medisinpiller.

Ellers. Jeg trente og ble fullstendig utslitt av 50% av det jeg ellers er vant til. Men det gjør ikkeno', det er sånne ting som må til før man kommer seg helt tilbake igjen. Og. Jeg trålet selvfølgelig litt spesielle butikker for å se etter glutenfrie varer bare for å være forberedt, jeg hadde også en superkoselig samtale med frøkna i helsekostbutikken (hvor alternativene var mange og frøktele' DYRE) og etterpå kjøpte jeg smågodis fordi det var tilbud på dem, -40%, og jeg endte opp med 0,6 kg før jeg synes det holdt.

Var også på fiffig Helle&Øysteinbesøk og fikk hilse på dachsen deres, lille Fritjof, drakk meg et glass ungarsk - kjempesøt vin og fant en femtilapp på vei bort til bussen når jeg plutselig måtte hjemover.

Snurrig?

M'm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar