torsdag 28. januar 2010

update lzm.

De siste dagene har Nansenskolen vært preget av en slags tilbake-til-naturen-greie. Alle elever og lærere har vært ikledd sitt beste vintertøy og vist sin dødsforakt mot puddersnø og skapt kreative saker ut av ideer, vannslanger, spadetak og natur. Ganske gode resultater ble det òg. Mest begeistret var jeg vel for gruppa som hadde "gjenfødelse" som tema; til trommetakter skyggene av fakkel-lys skulle man nemlig ake seg fra toppen av en bakke og gjennom en kvinnekropp og ut av glufsa. Sier seg selv at de fleste fant dette ustyrtelig morsomt. Det har også vært vikinginnslag, billedkunst med sine skulpturer og skrivekunst laget en liten utendørs scene som ble brukt til høytopplesning av skrivekunstelevenes egne tekster - Flugesatan, o' flugesatan! (faktisk ble en mann så begeistret for plassen vi hadde laget til at han i dag fortalte eventyr for de få oppmøtte etter kveldsmaten og det skal sies at det var et ganske ålreit og annerledes innslag i en "normal" hverdagssetting)

Ellers er det vel verdt å nevne at forrige helg var veldig knas. Fredagen var satt av til egenpleie, sjelsmessig altså, med rolig tempo, snakk over tekoppkanten og kurant leggetid. Lørdag inviterte Elisabeth aka vibbemor til ost og vinkveld hvor jeg for alvor fikk fråtset meg mett og dermed gjorde meg klar for en liten rusletur til byen bruneste pub, nemlig Håkons. Der ble jeg antastet av en gammel dame med korsryggsmassasje og kyss i nakken og møtte Kalle - Ove Røsbaks gode venn, som mente jeg burde dukke opp på poesikveld fredag den 29 (ja, i morgen)

Tirsdag kveld var jeg med bort til park-kafeen for en liten chai latte med jentene som naturlig nok pimpet øl og møtte denne Kalle igjen. Ove Røsbak var der òg. Egentlig hadde jeg kledd meg for retur til internatet men ble pent nødt til å sosialisere litt med disse rare, abstrakte diktermenn. Det endte som det måtte; i morgen skal jeg på Krem for poesi og kanskje selv dra et stunt. Først burde jeg kanskje skrive et eller annet.

Ja.

Og så kan jeg nevne at det finnes merkelig mange gule biler her i Lillehammer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar