søndag 20. desember 2009

snø på inneskjermen


Kalkun, syltede gresskarbiter, traktkantarellmarmelade, smørstekte poteter, brokkoli, salat og saus à la estragon (eller østrogen som tante var oppsatt på å kalle det) sitronsaft, rosmarin, basilikum og eplesyltetøy i rømme = helfantastisk herremåltid som overkjørte tre måneder med smakløse skolekjøkkenmiddager. Takk til tante!

Fikk til og med bursdagsgaver og bursdagsmarsipankake. Hurra for penger, vin og smykkesaker.

Alt i alt en ganske ålreit søndag, og jeg tror det blir vanskelig å innfinne seg med at det kommer en mandag. En mandag som innebærer å snike seg inn på Elixia, finne de siste gavene, en lang kaffepause i Asker, gavelevering fra dør til dør, Avatar på kino og videre besøk på kvelden. Burde jeg legge meg nå? Definitivt. Øyelokkene er slitne etter å ha spist like mye som kjeften. Men jeg klarer ikke helt å komme meg ut av tankene om distansen Oslo - Trondheim og hvilke måter man kan tilbakelegge den på. En tidligere nabo har visstnok unnagjort turen på en islandshest. Det fikk meg til å tenke at jeg har lyst til å prøve en lama med tralle og at lillesøster burde ri på en krokodille med rulleskøyter oppover.

Faen så mye rart folk egentlig finner på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar