søndag 20. september 2009

pjuh.


Søndagsfølelsen. Etter tre dager med buss, vandrehjemssøvn, Trondheimsutflukter og alkoholer på Den Gode Nabo (fantastisk kul plass, forresten) og natten til i dag som endte i kategorien "litt forfyllet og sen" føles kroppen som en vaskeklut. Men det er ok. Det har vært begivenhetsrikt og jeg sitter nå som kveldens vert i peisestua på skolen mens de andre bobler over av spilleglede, musikk og kos i tv-stua. Jeg prøver forresten å tvinge frem ordene, analysen og prestasjonsevnen til skolen i morgen (når skal det løsne for faen?) 6 timer med skrivekunst er seig på en mandag. Vurderer en skulk, jeg tror jeg må sette meg i lotus ved Himmelfossen og meditere meg til et fjell hvor jeg ser alt.. Men samvittigheten tillater meg ingen unnasluntring og jeg får heller satse på at jeg klarer strabasene om jeg tar en liten improvisasjon eller to.

For å oppsummere Trondheimsturen i korthet: Tettpakket program med både samtale med varaordføreren i byen, kunstutstilling, teaterstykket Antigone (anbefales alle - selv de som assosierer teater med klissete sukkertøy, kjedelige sanger og plagsomme sidegjester) omvisning på teateret (vi lærte å lage rust på en effektiv måte. Zalo pluss vann = rødoransj) konsert i Olavshallen med Ole Edvart Antonsen, fottur i pilegrimsleden og omvisning rundt og i Nidarosdomen.

Trondheim uttales visst ikke Trondheim men "Tråinnhjæm". Så det er sagt. Enkelte var så patriotiske at de mente man burde bli kastet i Nidelven om man ikke skjønte forskjellen (!)

Jeg skammer meg forresten over at jeg ikke har tatt meg tiden til å sette meg inn i bruken av mitt nye objektiv og kameraet ble nok en gang gjemt bort til fordel for å følge det stramme tidsprogrammet. Men jeg plugget nettopp mobiltelefonen til pc'en og lastet inn noen vilkårlige bilder. Here goes:


Utkikksposten. Fantastisk i høstlyset også.

Regnbuen Elisabeth og jeg fikk øye på da vi tok en snartur til Gjøvik. Den mest fargesterke jeg har sett noensinne - hvilket ikke synes så godt her.

Vandrebilde.



Vandrebilde. Jeg kikket plutselig opp.


Gatekunstnere finnes også i Lillehammer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar