tirsdag 2. oktober 2012

tenderpoints.


jeg er flink til å trekke i den spisse sia' av månen til meg når den er halv; 

når jeg slikker på et frimerke
snubler i retrogradsfiksjoner 
og sleazy stjernebilder, 
trekker ei lang mine over feltet jeg 
skulle satt inn et helhjerta smilefjes som prikken over i'en 
(i navnet mitt, både det foran og det etter)
i adressefeltet skriver jeg
en forkortelser; 
og lenger enn
lengst bortenfor meg finnes ei postkasse 
jeg har ingen lysende supernovaer
eller uoppdaga meteorsvermer i brevet
sånne uutalte ønsker som du kanskje kunne fått oppfylt
eller en liten ting å gi deg,
tyggis, eller et klistremerke
før jeg  går ut pakker jeg kosmos inn i ull
drar glidelåsen på ytterjakka opp i haka så huden sprekker
og renner melkeveier,
foran meg i mørket over den sprakende grusen
står kassa som en kassert rakett
jeg snubler litt i beina mine
ser at den enda venter på å få posta brevet
der jeg driter i å skrive
at jeg er avsender
bare forventer at du veit hvem jeg er
laika.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar