søndag 20. juni 2010

spirrevippus & hippefäglarna


.. vi snakker;

Fredagsforfatter(b)loggmennesker og møte med deres milde, lett alkoholpåvirkede smil og klemmer - eller høflige handshakes på Picasso. Kyllingbryster med bacon på, dillstrødde poteter og white russians akkompagnert av en whisky jeg kan drikke. Irsk Single Malt. Yey. (Kjell Pottitskrell er forøvrig enig i at jeg burde prøve meg på en litt småsprellete gjendiktning av Ibsen) Det var forresten ganske hyggelig å snakke med menneskene bak bloggene òg.

Fredagsdansemennesker i gyngetakter og stearinlysveltende dansetranser, ouzo i bittesmå grumseglass, vennlige testosteronkrasj, musikkdiskusjoner og en merkelig hendelse med en plastikk-krok i en boxershorts.

Fredagsnytt om noe gammelt; Goggen er best med promille x 100 etter 00:00, eller med mennesker som kan sin humor og ikke ikler seg lilla striper, hengemage og surgeip for ingenting eller et lite fall over en arm med en pils i enden som aldri skvulpet over. 

Fredagsfanterier! ..

Lørdagsfrokost ca ettermiddag/kveld - Ultraspennende utvalg på Ultra, nesten litt uforskammet mye for fire plirende øyne og skrikemager. Megafonstemmer langs Ypsilon og plutselige skybrudd gjorde både pannemembran og joggesko våte. This is England. TristesseSkinheads. Slipshod Saturday Skin. Kan ikke nekte for at innelørdag avbrutt av foppballstitting (skjer ellers aldri, men danskene måtte få litt oppmerksomhet) og hektiske spiseepisoder var ganske fint. Og en tjueminutters luftetur for å bekrefte at magesekken ikke er grenseløs og at Drammenby er fint, ålreit, pent, men ikke på Bragernes egentlig.

Surresøndag med kaffekick, nye oppdagelser i Spiraltoppområdet - et rumpetrollvann, ny energi med nedoverbakkejogging og fine stier jeg definitivt skal plassere føttene mer på denne sommeren. 

Søndagsslækk med røde planker under rumpa og elvevanntitting med isspising etterpå (mojito&pasjonsfrukt = sukkersøt kjærlighet i ganen)Uteøl på de andre og kaffe på meg som skulle smake glutanerøl etterpå. Ikke skuffa. Bare enig med Mr. Bong at den var ganske metallisk.

Søndagsbusstur med et digert stykke Hippielektyre og vrøvlemennesker på bussen. Fine tanker om hva slags søndag de hadde hatt og hvorfor jeg føler meg febervarm og likevel seiler på nyvunnen sommerfølelse.



Jeg begynner å bli skikkelig mjuk. Nesten formløs.

Fant forresten denne langs elvepromenaden;



Stukefugl? Enten er dét, eller så finnes det noen kreative sjeler i Drammen som velger å pryde grus med sprøsøte vesener istedenfor å lage kvalm utenfor polti'kammerset.

2 kommentarer:

  1. Ser frem til ibsensprellene dine, Sabrina :) Og endelig fant jeg frem til bloggen din. SKal bruke sommeren til å studere den nærmere :)

    Mvh
    Pottitskrell

    SvarSlett
  2. pottit! hyggelig at jeg slapp å sende deg en mail på det. skal huske på å legge inn annet enn vrøvl nå som du først leser ;)

    SvarSlett