tirsdag 12. januar 2010

skrivelekse til 12.01.2010


som mitt skinninbundne leksika
slikker jeg fingrene
før jeg tar på deg
leter meg langsomt frem til hva
"innerste punkt" måtte være
gud,
beskriver du
og jeg skulle ønske du var
slangordboka fra 2007
(før jeg legger deg fra meg).


(
her skulle det altså tas utgangspunkt i en faktasetning og skrives en tekstut ifra det. behøver jeg nevne fantasiløsheten? her brukte jeg altså alle krefter på å i et kvarter lete meg frem til et eller annet fenomen, en fantastisk hendelse, noe spektakulært. jeg søkte til og med opp ordet psykopat og tenkte at jeg kunne skrive litt om hvordan man kanskje kunne virke litt psykopat om man virkelig måtte lete opp ordet, for deretter søke opp ordet psykopati for den økte forståelse. Uansett. det endte tydeligvis med at jeg anser ordbøker og hodet mitt for å være drittkjedelig og ganske så frigid kreativt sett. men bare i kveld. man skal ikke kimse ad ordbøker som faktisk ikke definerer mellommenneskelig som annet enn forhold. og forhold;



forhold n1 (etter ty.)
1 omstendighet, ytre vilkår arbeide under vanskelige f- / flere f- spiller inn / en etter f-ene god innsats / føref-, samfunnsf-, værf- / tilstand etter norske f- / ordnede f- / kjensgjerning, sak f-et er:... / atferd, oppførsel, vandel soldatens tjenstlige f- / et straffbart f-
2 innbyrdes stilling, forbindelse ha et godt, dårlig f- til arbeidskameratene sine / et spent f- / de har hatt et f- en seksuell forbindelse / avhengighetsf-
3 proporsjon, samsvar f-et mellom tilbud og etterspørsel / f-et mellom liv og lære / resultatene står ikke i f- til innsatsen / saft og vann blandes i f-et 1 : 5 / kvotient f-et 2 : 1 er lik f-et 4 : 2

fikk jeg meg overhodet ikke til å forstå.


GoodnightZ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar